Укр Рус
Вишукана
плитка
  Ознайомтесь
з колекцією
 
 
 
Версія для друку

Укладання та експлуатація

1 Підготовка мостіння
Підготовка несучого шару.
Щебінь фракції 40-70 мм.
Підготовка несучого шару.
Щебінь фракцій 5-20 мм та 20-40 мм.
Підготовка підстильного шару.
Гранвідсів фракцій 2-5 мм.

Несучі шари основи повинні бути розраховані відповідно до вимог БНіП 2.0502-85 і мати рівномірно розподілену несучу здатність, бути морозостійкими і водопроникними, відповідати заданому проектом профілю та бути плоскими. При цьому слід звернути особливу увагу на надійний дренаж системи «бруківка-основа-ґрунт». 

Якщо пропускна здатність системи для опадів і талих вод становить менше 0,02 літр/сек на 1 м.кв., то ще на стадії проектних робіт має бути вирішене питання про відвід вод шляхом поверхневого відводу з покриття або із застосуванням дренажної системи.

Для несучого шару можна застосовувати будь-який морозостійкий і дренажний матеріал, наприклад дрібний гравій, щебінь фракції 5-70 мм. Товщина несучого шару визначається проектом і, залежно від класу дороги, може бути від 14 до 70 см. 

Як матеріал для підстильного шару придатний пісок, дрібний щебінь, гравій фракції 0-5 мм. Товщина підстильного шару в ущільненому стані має бути від 3 до 5 см. 

Вона не повинна перевищувати верхньої межі, щоб під дією навантаження від дорожнього руху не виникали деформації покриття. 

У особливих випадках, наприклад, мостіння зупинки автобусів, в’їздів і т.п., можливе додавання до підстильного шару в’яжучого матеріалу — цементу або гашеного вапна (у співвідношенні від 1:7 до 1:8). 

Якщо шви між бруківкою повинні бути заповнені розчином, то в матеріал підстильного шару додається в’яжучий матеріал.

Для покриттів, що надалі не будуть піддаватися впливу погодних умов (під накриттям, усередині приміщень), для підстильного шару рекомендується застосовувати цементно-піщаний розчин, зволожений перед укладанням.

 
2 Укладання плитки
  placement-2-1.png Укладка плитки на підстильний шар.
  placement-2-2.png Інструменти для укладки плитки.

ФЕМ укладаються на підготовлений підстильний шар, починаючи від уже покладеної поверхні рівномірними рядами згідно з профілем укладання (по шаблону, рейці, шнурові). 

Бруківка укладається на однаковій висоті. Ширина швів — 3-5 мм, у випадку заповнення їх піском, і 8 мм якщо вони фіксуються розчином або мастиками. 

Укладання бруківки без швів не допускається, адже тоді неминучі відколи ребер бруківки під час експлуатації (унаслідок температурних і силових деформацій). Наявні на бруківці фіксатори висотою 1,5-2 мм не є заміною швів! 

Потрібно враховувати, що шви, разом з матеріалом-заповнювачем, у процесі експлуатації виконують функцію еластичної опори між окремими каменями і сприяють рівномірному розподіленню навантаження у горизонтальному та вертикальному напрямах між окремими каменями покриття. У разі заповнення швів розчином слід робити температурно-усадочні шви.

Звертаємо вашу увагу!

У процесі мостіння необхідно одночасно використовувати бруківку з різних пакетів. Це стосується всіх кольорів, особливо кольорів з відтінком. У процесі укладання радимо прикривати вже укладені ділянки плівкою, щоб уникнути забруднення ґрунтом.

 
3 Трамбування плитки
placement-3-1.png Трамбування плитки.

Після укладки, плитка підлягає обов’язковому трамбуванню. У процесі трамбування збільшуються шви між ФЕМ і матеріалом підстильного шару. Трамбування плитки слід здійснювати тільки по сухій поверхні, рівномірно, починаючи з країв у напрямку до середини! Поверхня повинна бути ретельно очищена. 

Для трамбування застосовуються вібраційні плити (для кольорових ФЕМ необхідні плити з полімерним покриттям). Рекомендовані вібратори з робочою масою 170-200 кг і силою збудження 20 КН. Застосування асфальтоукладальників та віброкотків не допускається.  Внаслідок вібрації верхня площина бруківки осідає приблизно на 1 см!

 
4 Заповнення швів
placement-4-1.png Заповнення швів. 

Заповнення швів проводиться одразу після трамбування, в міру просування укладання. Їх заповнюють піском, насипаючи на бруківку до повного закриття швів. Для створення більшої щільності швів дозволяється заповнювати їх за кілька прийомів, щоразу поливаючи водою. При посиленому зовнішньому впливі, наприклад, на майданчиках АЗС, може бути рекомендоване заливання швів цементним розчином або стійкою до нафтопродуктів масою, при цьому ширина швів повинна бути не меншою 8 мм. Після закриття швів залишки піску прибираються і поверхня бруківки — готова до експлуатації!

 
5 Призначення та експлуатація ФЕМів «Авеню»
Пішохідна доріжка 1. Тротуарна плитка 40 мм
2. Підстильний шар (дрібний пісок, щебінь) 30-60 мм
3. Несучий шар (щебінь, гравій) 150-200 мм
4. Ущільнений грунт
Велосипедна доріжка, доріжка з періодичним проїздом легкових авто* 1. Тротуарна плитка 60 мм
2. Підстильний шар (дрібний пісок, щебінь) 30-60 мм
3. Несучий шар (щебінь, гравій) 250-300 мм
4. Ущільнений грунт

* у випадку, якщо передбачається інтенсивний рух легкових автомобілів, слід обрати плитку з підвищеним зчепленням — форми — фалка, подвійне Т
Дороги пристосовані в тому числі і для руху вантажних автомобілів 1. Тротуарна плитка 80-100 мм
2. Підстильний шар (дрібний пісок, щебінь) 30-60 мм
3. Несучий шар (щебінь, гравій) 400-700 мм
4. Ущільнений грунт

Широкий асортимент ФЕМ «Авеню» дозволяє покупцям обрати плитку будь-якого призначення — від естетичного оздоблення приватних майданчиків до облаштування територій навколо промислових об’єктів. 

Так у покриттях, призначених для руху автотранспорту (товщиною 80 та 100 мм), повинна застосовуватися бруківка із зубцюватими, криволінійними профілями бокових площин (типу «фалка», «подвійне Т» і т.п.).

Таким чином забезпечується міцне зчеплення між окремими каменями і висока стійкість до впливу горизонтальних зсувних зусиль від гальмівних навантажень автотранспорту.

Експлуатація покриттів важким колісним транспортом (навантаження на вісь більше 12 т) і гусеничним транспортом не допускається. Покриття треба захищати від забруднення будівельними розчинами, нафтобітумними, лакофарбовими й іншими матеріалами, а також слід постійно очищувати від снігу. 

Очищення покриттів повинне здійснюватися м’якими щітками, струменем води під напором або промисловими пилосмоками. У випадках застосування хімічних засобів завод-виробник не несе відповідальності за погіршення якісних показників плитки (корозія, зміна кольору і т.п.).

Застосування сталевих щіток, шкребків, особливо для фактурних і кольорових покриттів, не допускається. Хоча бруківка є матеріалом стійким до солей, які використовуються для танення снігу, взимку рекомендується очищувати її механічним способом. 

Бруківка є довговічним матеріалом, однак у наслідок порушення правил експлуатації або з інших причин можуть траплятися випадки одиничного руйнування каменів покриття. З метою попередження подальшого руйнування як прилеглих каменів, так і підстильного шару покриття, необхідна заміна одиничних зруйнованих каменів без переукладання всього покриття. 

Можливі висоли не впливають на експлуатаційні характеристики плитки і не вважаються її дефектами, вони зникають в процесі експлуатації.

Ключ до успіху

Мощена доріжка в саду повинна бути не тільки красивою і зручною, а й, що не менш важливо, довговічною і не порушувати природного стоку води на ділянці. Довговічність мощеної доріжки забезпечує тільки високоякісний щільний геотекстиль, укладений в два шари. Якщо Ви робите мощену доріжку для себе і не хочете через 2-3 роки її перекладати, то потрібно використовувати геотекстиль з багаточисельних поліефірних та поліамідних волокон.

Переваги використання геотекстилю

У чому ж полягають переваги «безцементної» технології створення мощеної доріжки із застосуванням 2-х шарів якісного геотекстилю? По-перше, шар щебеню, встелений знизу і зверху геотекстилем, не просідає у грунт ні за яких обставин і зберігає доріжку рівною багато років. По-друге, шар щебеню виступає як дренажна канава: вода вільно проходить між плитками доріжки крізь пісок, поступово ущільнюючи його і роблячи доріжку більш міцною. Геотекстиль, добре пропускаючи воду, відфільтровує пісок і не дає йому просочитися в дренажний щебеневий шар, зберігаючи на довгі роки його відмінні дренажні властивості. По-третє, пісок, що лежить на шарі геотекстилю, є відмінною подушкою для тротуарної плитки (бруківки). Якщо через нерівномірне ущільнення піску окремі плитки через деякий час просядуть, цей дефект легко усунути. Просівшу плитку виймають, підсипають під неї пісок і знову утрамбовують. Втім, при правильному укладанні таке навряд чи станеться.

Shema ukladannya.jpg

A Плитка  40/60/80 мм

B Гранвідсів  2/5/40 мм

C Щебінь  5/10/20 мм

D Щебінь  15/20/40 мм

G Геотекстиль 1,5 мм

H Пісок  1/5/30 мм


Як не потрібно робити?

Відмова від використання геотекстилю призводить до неприємного результату: щебінь досить швидко «тоне» в глині​​, пісок просочується в щебінь і Ваша доріжка перетворюється на типову нічийну стежку з вибоїнами, брудом і калюжами після дощу. Ні в якому разі не укладайте тротуарну плитку (бруківку) на бетонний розчин або «суху суміш». Після першої ж зими така доріжка обов'язково розтріскається. Так само як суцільні бетонні або, гірше того, асфальтові стежки, доріжка із зацементованої плитки є перешкодою природному стоку води на ділянці і знищує коріння дерев. Крім того, доріжка, укладена із застосуванням бетону, цементу і «сухої суміші» практично не піддається легкому ремонту. Така цементна «технологія» укладання тротуарної плитки у саду і на ділянці вигідна тільки квапливим будівельникам. Їм потрібно швидше заробити гроші, а господареві потім дістанеться маса клопоту і витрат на переробку, або доведеться змиритися із зпотворенням ділянки.

 
Дизайн сайту: 24D.com.ua
  ПБГ «Ковальська», 01011, м. Київ, вул. Панаса Мирного, 4

Усі права захищені © 2010-2017
Використання матеріалів сайту тільки із дозволу адміністрації сайту