• (044) 501-11-88
  • м. Київ, вул. Резервна, 8 (Сім'ї Кульженків, 8)
RU
Меню
RU
м. Київ, вул. Резервна, 8 (Сім'ї Кульженків, 8)

Догляд за плиткою

Догляд за бруківкою доволі простий. Найчастіше достатньо змести з неї сміття або помити сильним струменем води. Проте в деяких випадках цього замало. Тож основні нюанси й рекомендації щодо експлуатації такі:

Гострі металеві предмети та реагенти

Заборонено використовувати предмети з гострими металевими краями й наконечниками та реагенти на кшталт солі, які не призначено для очищання снігу й льоду з бруківки. Вони призводять до поступового руйнування верхнього шару покриття.

      
Плями й іржа

Бруківку виготовляють з бетону, пористого й схильного до адсорбції матеріалу. Вона швидко поглинає будь-яку рідину, тож треба пильнувати та вчасно видаляти забруднення. 

Наприклад, плями від кави, чаю, вина, соку, фруктів, шоколаду, газованих напоїв тощо можна видалити тільки якщо вони свіжі. 

Іржа, а також плями від фарб, автомобільного мастила й дизельного палива не виводяться. При таких забрудненнях рекомендовано замінити пошкоджені елементи новими.

 

 

 

Білі плями (висоли)

Виникнення висолів є цілком природним процесом для виробів з бетону. Ці плями можна змити водою або почекати, поки вони зникнуть самостійно під дією опадів, тертя від коліс і підошов взуття. Однак іноді висоли з’являються через порушення технології мощення. Тож слід завжди дотримуватися правил і рекомендацій укладання плитки.

 
Тріщини й сколювання граней

Дефекти виникають через порушення технології вкладання або наявність абразивних матеріалів (наприклад, щебеню чи гравію) на проїжджій частині. Пошкоджені елементи рекомендовано замінити, а тріщини склеїти полімерними й колоїдноцементними клеями (з дотриманням інструкції виробника).

 
Мох і лишайники

Мох і лишайники виникають у вологих умовах або за недостатнього дренажу й кута нахилу елементів мощення в бік водовідвідних споруд. Їх очищають механічно — неметалевими щітками й сильним струменем води. Для запобігання подальшому утворенню доцільно обробити поверхню плитки гербіцидними засобами згідно з рекомендаціями виробника.

 

 

 

Сезонний догляд

Догляд улітку — це контроль наявності піску в швах. Їх треба періодично промивати водою й чистити полімерними щітками. Взагалі цю роботу рекомендовано проводити щонайменше двічі на рік у міжсезонний період. 

Основний догляд зимою — прибирання снігу після кожного його випадання, адже своєчасне чищення запобігає зледенінню. Для прибирання рекомендовано використовувати лише щадні інструменти: мітли, лопати з дерева й пластику та неметалеві скребки. Льодяну кірку доцільно посипати природними матеріалами, як-от пісок, тирса, гранули пемзи й туфу. Використовуючи гранітний відсів, слід пам’ятати, що він більше діятиме як абразивний матеріал. Можливе використання снігоприбиральної техніки, яку обладнано «лопатою» і гумовим скребком уздовж її нижнього контуру.

 

    

 

 

 

 

 

Процес заміни пошкоджених елементів складається з таких етапів:

1. Початок робіт

Визначення поверхні, яка потребує заміни.

2. Демонтаж старого покриття

Для цього використовують плоску викрутку й долото, шпатель або перфоратор із саморізом. Попередньо видаляють матеріал для засипки швів.  Демонтаж починають із захоплення торця каменю: грань піддівають і розхитують. Це треба робити послідовно, з різних боків. Після видалення першої плитки виконувати демонтаж стає набагато легше. Можливий і такий варіант: за допомогою перфоратору в камені роблять отвір, у нього врізають дюпель або саморіз, за який потім витягують виріб.

3. Видалення старої основи

З-під каменю видаляють стару основу. 

4. Підготовка поверхні для нового покриття

Важливо утрамбувати й вирівняти поверхню основи для вкладання нового покриття. Тому до неї досипають пісок до рівня, щоб нова бруківка трохи виступала над старою.

5. Вкладання нової бруківки

Нову бруківку вкладають на підготовлену основу й достукують резиновим молотком, щоб вона стала в одну площину зі старою. Після вкладання шви засипають піском і миють водою. Якщо матеріал у швах просів, знову досипають пісок. Після цього покриття готове до експлуатації.