Зворотній дзвінок

Графік роботы:

пн-пт 8:30 до 19:00

Адреса:

м. Київ, вул. Резервна, 8

/ Корисна інформація

Технологія укладання бруківки

13.07.202013:32:29

Ділянка під укладання плитки повинна бути добре підготовлена та повинні бути витримані нахили для стоку води. Важливо чітко виконувати технологічні вимоги на кожному етапі укладання, адже порушення вимог призводить до пошкодження бетонних елементів та швидкого зношення бруківки.


laying_step-1.jpg Етап 1. Підготовка проекту

Потрібно скласти план і опис території, де буде укладена бруківка та створено елементи ландшафтного дизайну, відповідно до етапів:

  • Визначити розміри ділянки мощення плитки відповідно до зонування території.
  • Визначити навантаження на поверхню різних зон мощення.
  • Визначити умови поверхневого водовідведення (повздовжні та поперечні нахили) та необхідність застосування дренажних систем.
  • Зробити підрахунки необхідної кількості тротуарної плитки, бордюрів та інших елементів за типом та кольором відповідно до дизайн-проекту.


laying_step-2.jpg Етап 2. Підготовка площі 

Після розмітки території згідно проекту, на місці укладання потрібно зняти верхній шар гумусу та родючого ґрунту. Нестабільний ґрунт необхідно додатково ущільнити та прокласти геотекстилем, ретельно очистити ґрунтове покриття від коренів дерев та залишків рослин. Також важливо забезпечити дренажну ґрунтову основу з необхідною проникністю стоків. За необхідності збільшити шар ґрунтового насипу за рахунок підсипання щебеню крупної фракції. Якщо рівень ґрунтових вод знаходиться вище рівня укладання тротуарного покриття, здійснити штучне зниження вод за рахунок проведення дренажних робіт




laying_step-3.jpgЕтап 3. Планування та розмітка ділянки

Потрібно розбити територію на окремі ділянки укладання за допомогою кілочків або металевих штифтів із позначенням рівня верхнього краю бруківки або бордюрів. Нахил поверхні проєктується в залежності від каналізаційних комунікацій, проте рекомендується виконувати його в межах 1,5-2 ̊, що відповідає 1,5-2 см на метр довжини. Потім потрібно вирівняти ґрунтове покриття котловану використовуючи до 10 см шару крупнозернистого піску, та утрамбувати дно котловану за допомогою спеціальної вібромашини (віброплити). В кінці потрібно зафіксувати межі котловану за допомогою бортів, бордюрів або бетонних стовпчиків, між якими укладається тротуарна плитка. Для надійності бордюри фіксуються в кількох місцях бетонним розчином.



laying_step-4.jpgЕтап 4. Влаштування несучого шару

Для несучого шару можна застосовувати будь-який морозостійкий і дренажний матеріал, наприклад, дрібний гравій або щебінь фр. 5-70 мм. Товщина несучого шару для місць руху автотранспорту обов’язково визначається проектом і, залежно від класу дороги, може бути від 30 до 90 см. Основу потрібно ущільнити на 20% від початкової товщини для забезпечення належної витривалості та міцності при експлуатації. А для верхнього шару основи потрібно використовувати матеріал фракції проміжного значення між зернистістю підстильного та несучого шарів, щоб запобігти змішуванню цих двох шарів в процесі експлуатації.



laying_step-5.jpgЕтап 5. Влаштування підстильного шару

Для підстильного шару придатний пісок, дрібний щебінь, гравій фр. 0-5 мм. Потрібно мати на увазі, що товщина підстильного шару в ущільненому стані має бути від 3 до 5 см. В особливих випадках, наприклад, мостіння зупинки автобусів, в’їздів тощо, можливе додавання до підстильного шару в’яжучого матеріалу – цементу або гашеного вапна (у співвідношенні від 1:7 до 1:8). Для покриттів, що надалі не будуть піддаватися впливу погодних умов (під накриттям, всередині приміщень), для підстильного шару рекомендується застосовувати цементно-піщаний розчин, зволожений перед укладанням.



laying_step-7.jpgЕтап 6. Укладання бруківки

Тротуарна плитка укладається, починаючи від уже покладеної поверхні або зафіксованого бордюра рівномірними рядами згідно з профілем укладання. Напрямок руху влаштування повинен йти від країв території до центру. Контролюйте укладання кожного ряду за допомогою шнура або нитки для забезпечення рівномірного розподілу плитки на площі. Ширина швів – 3-5 мм у випадку заповнення їх піском, і 8 мм, якщо вони фіксуються розчином або мастиками. Укладання бруківки без швів не допускається, адже тоді неминучі відколи ребер бруківки під час експлуатації у наслідок температурних і силових деформацій. Якщо ділянка призначена для руху транспортних засобів, плитку слід укладати під кутом до напрямку руху (це забезпечує рівномірний розподіл навантаження на кожний елемент, зменшує шум від коліс, запобігає зсуву бруківки вздовж швів). Бажано вкладати бруківку з декількох піддонів одночасно, адже в наслідок особливостей технології виробництва можуть виникати відхилення у тоні плитки в різних піддонах. Необхідно враховувати те, що частина тротуарної плитки буде використана для підрізки і передбачити запас. Бруківку не слід обрізати більше, ніж на половину.


laying_step-7.jpgЕтап 7. Заповнення швів

Після укладання плитки необхідно заповнити шви (проміжки між бруківкою) для забезпечення еластичного розподілу навантаження між елементами. Для заповнення швів використовують сухий промитий пісок фр. 0-2 мм. Після затирання швів залишки піску видаляються з поверхні та проводиться ущільнення влаштованого покриття.



laying_step-8.jpgЕтап 8. Ущільнення поверхні

Поверхню влаштованого покриття рекомендується ущільнювати вручну гумовим молотком до стійкого стану. Допустимо для бруківки з фаскою використовувати ущільнення віброплитою вагою до 200 кг, силою удару не більше 20 кН та з обов’язковим амортизуючим резиновим покриттям на підошві приладу товщиною не менше 1 см. Ущільнення ділянки виконують рівномірно від країв до центру до моменту досягнення планового рівня поверхні та стабільності бетонних елементів. Після проведеної операції можливе повторне заповнення швів та оголених ділянок.